• شرکتهایی که هنوز وجود خارجی ندارند، ولی قصد استخدام شما را دارند !.
شرکتهایی که هنوز وجود خارجی ندارند، ولی قصد استخدام شما را دارند !.
1395/05/07 - 05:16:47 // مقالات عمومی // 0 نظر // 6849 بازدید

پدیده جدیدی که جمع کثیری از جویندگان کار مخصوصا در حوزه برنامه نویسی با آن روبرو گشته اند، شرکتهایی است که وجود خارجی ندارند. اکثر این مثلا شرکتها یک Domain Name و یک WebTemplate ساده هستند که فقط Contact آن Edit شده و یک نام و آدرس مثلا متعلق به انگلیس یا آمریکا درون آنها قرار گرفته است.

بسمه تعالی

شرکتهایی که هنوز وجود خارجی ندارند، ولی قصد استخدام شما را دارند !.

پدیده جدیدی که جمع کثیری از جویندگان کار مخصوصا در حوزه برنامه نویسی با آن روبرو گشته اند، شرکتهایی است که وجود خارجی ندارند. اکثر این مثلا شرکتها یک Domain Name و یک WebTemplate ساده هستند که فقط قسمت Contact آن Edit شده و یک نام و آدرس مثلا متعلق به انگلیس یا آمریکا درون آنها قرار گرفته است.

جالب اینجاست که اکثر آنها مدعی Microsoft Gold Partner بودن داشته و استانداردهای استخدامی جالبی نظیر انجام پروژه تستی و امثال آن برای شما مطرح میکنند، ولی خوب بندگان خدا هنوز در ایران یک آدرس ندارند یا به مانند یک شرط عادی ثبت نشده اند. در عمل چنین موجودیتهایی اعلام میکنند که شرکت هنوز در ایران موجودیتی ندارد، ولی از بس بزرگ و با سابقه است، باید روالهای استخدام شما مانند Google باشد. دلیل مطرح نمودن یک نام خارجی و یک هویت انگلیسی به عنوان مثال آن است که از سمت شما سوال خاصی نباشد و به زبان ساده با شندیدن نام آمریکاو ... شما کف کنید و جو گیر شوید و بیخیال کنترل هویت و دیگر جنبه های این دست عزیزان گردید. بعضی هم واقعن دروغ نمی گویند. رفته اند با یک شرکت در UK صحبت کرده اند و وعده داده اند که یک سیستم تحت وب را بجای 500 هزار پوند را با 60 هزار پوند انجام میدهند. حال به دنبال نیروی بسیار با کیفیت و استانداردهای UK میگردند تا از طریق آنها کار را با حداقل قیمت تمام کرده و 50 هزار پوند به جیب خود بگذارند!.

نوعی دومی از این شرکتها هم وجود دارد. این نوع دوم شامل سه رفیق گرمابه و گلستان است که قورباغه خود را قورت داده و با وسط گذاشتن نفری 20 میلیون یک دفتر در طبقه چهارم یک ساختمان 20 سال ساخت اجاره و نفری یک میز هم از خانه به این مکان منتقل کرده اند. این مشتاقان پولدار شدن عزیز هم ناگهان احساس Google بودن نموده و شروع به وضع قوانین جالبی در حد استانداردهای Facebook برای استخدام و.... می نمایند، ولی بندگان خدا توان پرداخت یک ماه حقوق کارمند را نیز ندارد و پس از 5 ماه هم توان پرداخت اجاره همان مکان را نیز ندارند و به پایان میرسند.

درست است که این عزیزان کتاب قورباغه را قورت بده را مطالعه و دیگر سر از پا نمیشناسند، ولی شما هم باید کتاب گوسفند نباشیم را زودتر مطالعه کرده و در برابر درخواستهای بی مورد و بی پایه و اساس این دست عزیزان، ابتدا از آنها مدارک رسمی سابقه و بیمه و ثبت شرکت بخواهید. آنگاه خواهید دید چه ساده اکثر آنها عقب نشینی نموده و دیگر خبری از کلاس گذاشتنها و سر و صداهای بیهوده آنها نخواهد بود. آنجاست که یک دفعه سابقه این عزیزان از بین رفته و ادعای Startup بودن آنها نمایان خواهد شد در مورد آن نیز در وقتی دیگر مفصل صحبت خواهیم نمود.

علی کلاهدوزان
معرفی نویسنده : علی کلاهدوزان

سلام بر دوستان ،
شاید رایج است به عنوان پروفایل کاربر ، چند خطی راجع به خودم بنویسم ، ولی وضعیت کاری و سوابق من با یک جستجوی ساده در گوگل مشخص خواهد شد ، لذا سرتان را با مطالب بی مورد به درد نیاورم بهتر است . اگر نکته خاصی لازم بود بدانید در قسمت "ایلیا سافت در یک نگاه" به احتمال زیاد یافت خواهد شد . جزئیات بیشتر را سوال کنید ، آدرس ایمیل Ali@Kolahdoozan.com همیشه جوابگوی شماست .امیدوارم از مطالب سایت استفاده کرده باشید . شاد و پیروز باشید .

امتیاز به مطلب
           
برچسب ها
استخدام  شرکت 
نظرات کاربران
ارسال نظر