• آموزش یک پروژه ASP.NET MVC 5 از ابتدا تا انتها – سیستم ویدئو کلوپ – بخش پنجم
آموزش یک پروژه ASP.NET MVC 5 از ابتدا تا انتها – سیستم ویدئو کلوپ – بخش پنجم
1395/03/19 - 10:52:35 // MVC 5 & 6 // 1 نظر // 3258 بازدید

پروژه قبلی را یک بار اجرا کنید و به لینکهای مختلف مانند Home یا About بروید. شکل ظاهری پروژه در همه صفحات مشابه می باشد . و ضمنن این شکل ظاهری را زیاد دوست نداریم. در این مقاله قصد داریم شکل و در اصل Template کلی پروژه را در حد امکان تغییر دهیم.

بسمه تعالی

آموزش یک پروژه ASP.NET MVC 5 از ابتدا تا انتها سیستم ویدئو کلوپ بخش پنجم

پروژه قبلی را یک بار اجرا کنید و به لینکهای مختلف مانند Home یا About بروید. شکل ظاهری پروژه در همه صفحات مشابه می باشد . و ضمنن این شکل ظاهری را زیاد دوست نداریم. در این مقاله قصد داریم شکل و در اصل Template کلی پروژه را در حد امکان تغییر دهیم.

فعلن نیاز به تغییر بزرگی ندارم و فقط یک فایل CSS را که جزء Bootstrap است تغییر میدهم. یک فایل به نام bootstrap-lumen داریم که متعلق به یک Template به نام Lumen میباشد . این فایل را به فولدر Content که در عمل حاوی محتوای Static پروژه های MVC می باشد ، اضافه کنید.

خوب حالا باید به سراغ فولدر App_Start برویم. درون این فولدر یکسری کلاس وجود دارند که بیشتر وظیفه تنظیمات پروژه را بر عهده دارند. به سراغ BundleConfig می رویم . به محتویات این کلاس نگاه کنید . این کلاس از طریق متدهای مختلفی که درون خود دارد ، Script ها و CSS های پروژه را تجمیع کرده و Layout یا تک تک View ها تزریق می کند . به تصویر زیر به عنوان مثال دقت کنید .

این خط کد سبب خواهد شد هر آنچه Script متعلق به Jquery میباشد و درون فولدر Scripts وجود داره یکباره در پروژه Include گردد.

حال من قصد دارم این CSS که به Content اضافه کردم را به پروژه اضافه کنم. برای اینکار قسمت متعلق به Bootstrapرا دستکاری خواهم نمود.

وضعیت در حالت Default مشابه تصویر بالا است . من قسمت Bootstrap را به شکل زیر تغییر خواهم داد.

خوب فایل را Save کنید و یکبار پروژه را Run کنید.

و این هم تصویری از صفحه اول پروژه . حال TextBox ها و ... هم اندکی دستخوش تغییر شده اند و در ادامه خواهید دید که وضعیت ظاهری پروژه اندکی بهتر خواهد بود.

دانلود سورس پروژه

علی کلاهدوزان
معرفی نویسنده : علی کلاهدوزان

سلام بر دوستان ،
شاید رایج است به عنوان پروفایل کاربر ، چند خطی راجع به خودم بنویسم ، ولی وضعیت کاری و سوابق من با یک جستجوی ساده در گوگل مشخص خواهد شد ، لذا سرتان را با مطالب بی مورد به درد نیاورم بهتر است . اگر نکته خاصی لازم بود بدانید در قسمت "ایلیا سافت در یک نگاه" به احتمال زیاد یافت خواهد شد . جزئیات بیشتر را سوال کنید ، آدرس ایمیل Ali@Kolahdoozan.com همیشه جوابگوی شماست .امیدوارم از مطالب سایت استفاده کرده باشید . شاد و پیروز باشید .

امتیاز به مطلب
           
نظرات کاربران
  • Joonior
    1395/04/11 - 16:04:41

    1
    0
    راجبه ساختن BundleConfig توی پروژه ای که ایجاد کردید اشاره نکردی :) لطفا دیراین مورد یه توصیح مختصرب بدید در ضمن ممنون بابت آموزش گام به گام
     
    --
    مگر شما تقدم و تاخر مطالب را میدانید که ما کجا قرار است به چه اشاره کنیم؟. هنوز نرسیده ایم به آنجاها دوست عزیز . صبر پیشه کنید :) 
ارسال نظر