• Google RankBrain
Google RankBrain
1395/03/15 - 21:45:14 // مقالات عمومی // 0 نظر // 3505 بازدید

امروزه همه فعالان عرصه وب در مورد Google RankBrain چیزهایی شنیده اند . یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی جدید که روندهای جستجو و رده بندی کلمات و Key Word ها متحول کرده است. اگر اخیرا متوجه تغییراتی در محاسبات SEO شده اید ، باید بدانید که دلیل آن همین تکنولوژی جدید است.

بسمه تعالی

هوش مصنوعی محاسبات و فرمولهای SEO را زیر و رو کرده است !.

امروزه همه فعالان عرصه وب در مورد Google RankBrain چیزهایی شنیده اند . یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی جدید که روندهای جستجو و رده بندی کلمات و Key Word ها متحول کرده است. اگر اخیرا متوجه تغییراتی در محاسبات SEO شده اید ، باید بدانید که دلیل آن همین تکنولوژی جدید است.

برای اطلاعات عمومی هم شده بد نیست بدانید که هوش مصنوعی مبتنی بر سه اصل است .

1- Artificial Narrow Intelligence (ANI)

2- Artificial General Intelligence (AGI)

3- Artificial Superintelligence (ASI) = آنچه که اصلا توسط انسان قابل انجام نخواهد بود .

وقتی در مورد Google RankBrain صحبت میکنیم ، باید بدانیم که این تکنولوژی شامل ANI خواهد بود .

معنای ANI چیست ؟ این تکنولوژی برابر است با Focus کردن سیستم طراحی شده بر روی یک چیز . به عنوان مثال ایجاد یک ماشین برای شرکت در مسابقات شطرنج جهانی .

بد نیست بدانید که ANI زیاد هم چیز جدیدی نیست . سیستمهای مبارزه با SPAM به کار رفته در گوگل ، Google Translate یا ماشینهای بدون سرنشین نمونه بارزی از این تکنولوژی می باشند .

اجازه بدهید یک مثال در زمینه SEO داشته باشیم.

یک وب سایت داریم در مورد کفش (Shoe ) . خوب حالا روزانه مقالات و مطالب زیادی در مورد کفش تهیه می کنیم و درون وب سایت قرار میدهیم ، اما رنک یک وب سایت دیگر که یک سایت How to است و میلونها نفر سوالات پراکنده ای هر روز درون آن میپرسند از ما بالاتر است ، چرا که گوگل کلمات زیادی شامل Shoe درون آنها پیدا میکند .

سناریوی گفته شده در بالا دیگر تمام شده است . سرویس جدید گوگل به صورت کامل هوشمند این نقص را برطرف کرده و شعار امروز آنها این است :

There are no more loopholes.

معنی این شعار این است، نقطه ضعفها دیگر وجود ندارند .

حال باید بدانیم که هنوز هم مباحث تازه و بکر یعنی رنک بهتر و دیگر کلکهای قدیمی آنچنان جواب نخواهد داد. کسانی که قواعد جدید و این رسالت که Content باید تازه و مفید باشد را حفظ نمایند ، به زودی پاداشی بزرگ در زمینه SEO دریافت خواهند نمود.

علی کلاهدوزان
معرفی نویسنده : علی کلاهدوزان

سلام بر دوستان ،
شاید رایج است به عنوان پروفایل کاربر ، چند خطی راجع به خودم بنویسم ، ولی وضعیت کاری و سوابق من با یک جستجوی ساده در گوگل مشخص خواهد شد ، لذا سرتان را با مطالب بی مورد به درد نیاورم بهتر است . اگر نکته خاصی لازم بود بدانید در قسمت "ایلیا سافت در یک نگاه" به احتمال زیاد یافت خواهد شد . جزئیات بیشتر را سوال کنید ، آدرس ایمیل Ali@Kolahdoozan.com همیشه جوابگوی شماست .امیدوارم از مطالب سایت استفاده کرده باشید . شاد و پیروز باشید .

امتیاز به مطلب
           
نظرات کاربران
ارسال نظر