احساس نارضایتی مابین کارکنان یک شرکت میتواند عواقب بدی به بار بیاورد . حال باید دید چگونه میتوان این مشکل را تشخیص داد. 10 عامل زیر میتواند به شما در تشخیص این مشکل کمک کند.
احساس نارضایتی مابین کارکنان یک شرکت میتواند عواقب بدی به بار بیاورد . حال باید دید چگونه میتوان این مشکل را تشخیص داد. 10 عامل زیر میتواند به شما در تشخیص این مشکل کمک کند.
1- یک کارمند که در سیستم کاری خود احساس خوشحالی نکند، اصولن فقط وظیفه خود را انجام داده و شرکت را ترک میکند. آنها دیگر به فکر بهبود فروش و شکستن رکورد تولید ، فروش یا ... نیستند . تنها هدف آنها فقط مورد مواخذه قرار نگرفتن است و بس.
2- وجود نارضایتی در کارمندان سبب میشود با کوچکترین ناهماهنگی شروع به شکایت کرده و در برابر خطاهای اجتناب ناپذیر ، دست به انتقام گیری زنند .
3- میزان خطای بالا در کارمندان ناراضی اصولن بالاست ، چرا که عمق روح و تفکر آنها با کار همراه نیست .
4- کارمندان ناراضی و بی انگیزه ، احساسات خود را به مشتریان سیستم کاری خود انتقال داده و این نارضایتی را به سادگی با آنها مطرح میکنند.
5- همکاری و کار گروهی ، در صورت وجود نارضایتی بین کارکنان در حد صفر است .
6- یک خشم نهان و آماده به انتشار در بین چنین افرادی همواره وجود دارد که میتواند به سازمان درگیر لطمه زند.
7- میزان استعفا و ترک سیستم کاری در چنین نیروهایی بالاست .
8- یکی از بدترین جنبه های ایجاد نارضایتی در کارکنان این است که آنها شما را ترک نکنند ، ولی عملن رفته اند . شما حقوق پرداخت میکنید و آنها سر کار حاضر میشوند ، ولی عملن در سیستم درگیر نیستند.
9- عدم شرکت در جلسات ، کنفرانسها و بحثهای مرتبط به شرکت میتواند نشان از نارضایتی کارکنان باشد.
10- ساعت پایانی کار در شرکت برای آنها بسیار لذت بخش بوده ، ولی ساعت ورود به شرکت برای آنها هیچ نقطه مثبتی ندارد . این یعنی نیروی کاری در شرکت شما خوشحال نیست و باید فکری کرد.