• بخش اول -ایجکس در MVC ، بررسی Ajax Helper Methods در MVC 5
بخش اول -ایجکس در MVC ، بررسی Ajax Helper Methods در MVC 5
1395/01/23 - 00:52:23 // MVC 5 & 6 // 0 نظر // 3543 بازدید

در این مقاله قصد دارم به بررسی HELPER هایی بپردازم که از طریق آنها بتوانیم در بستر MVC لینکها و URL های دارای قابلیت AJAX تولید کنیم. همانطور که میدانید ، AJAX ، کلید سیستمهای تحت وب و نکته کلیدی ایجاد تفاوت در یک سیستم یا وب سایت تحت وب است .

بررسی Ajax Helper Methods در MVC 5

در این مقاله قصد دارم به بررسی HELPER هایی بپردازم که از طریق آنها بتوانیم در بستر MVC لینکها و URL های دارای قابلیت AJAX تولید کنیم. همانطور که میدانید ، AJAX ، کلید سیستمهای تحت وب و نکته کلیدی ایجاد تفاوت در یک سیستم یا وب سایت تحت وب است . خوشبختانه فریم ورک MVC در زمینه AJAX بسیار غنی است و با استفاده از کتابخانه قدرتمند JQuery یک بستر عالی برای تولید و توسعه سیستمهای مسلح به AJAX را برای شما فراهم کرده است .

برای اینکه تا پایان مقاله ، یک مثال درست و کامل داشته باشیم ، یک نمونه کد ساده آماده میکنیم تا بتوانیم تا پایان از آن استفاده کنیم . در این راستا ، یک Controller جدید به اسم People ، آماده میکنیم و متدهای آنرا به شکل زیر پیاده سازی میکنیم.

 


در Controller نکته خاصی وجود ندارد . 2 متد GetPeople داریم که توسط آنها یک فرم ساده را از داده پر خواهیم کرد .

یک سری تعاریف کوچک در CSS هم نیاز داریم که در میتوانید در پایین آنرا مشاهده کنید . اینها رو در Layout کلی صفحه قرار دهید تا در همه صفحات اعمال شود .

 


حالا از طریق Nuget باید Microsoft Unobtrusive Ajax package را نصب کنیم چرا که روندهای AJAX در MVC به 90% اوقات مبتنی بر Unobtrusive Ajax میباشد . برای نصب ، به محیط کنسول از طریق منوی Visual Studio Tools و بعد از آن به Library Package بروید و Commandهای زیر را اجرا کنید .

 


Nuget کلیه فایلها و بسته های لازم برای کار با JQuery را در پروژه شما خواهد ساخت و آنها را در فولدر Script قرار خواهد داد.

ایجاد لینکها و URL های پایه


یکی از اولیه ترین مباحثی در یک View و در کل در یک صفحه وب وجود دارد ، داشتن یک لینک است که با کلیک بر آن بتوان کاربر سایت را به بخش دیگر/ صفحه دیگر هدایت کرد . برای روشن شدن بهتر موضوع ، به جدول زیر نگاه کنید .

 

ممکن است سوال کنید که چرا از این Helper ها استفاده کنیم و شاید بتوان از یک تگ ساده <A> هم به جای خیلی از اینها در یک صفحه استفاده کرد . نکته اینجاست که این Helper ها از Routing شما پیروی میکند و تغییر در تنظیمات Routing شما عملا بر روی این Helper ها هم تاثیر میگذارد .

الان وقت اضافه کردن Index.cshtml در فولدر People میباشد .فولدر People در شاخه View ها وجود دارد .

 

جدولی که حاصل این کد HTML در View خواهد بود ، یک جدول شامل Helper هایی است که در جدول قبلی آن وجود داشت . خوب حالا یک یادآوری داشتیم در زمینه چگونگی ایجاد Link و URL با کمک Helper ها.

 
 
علی کلاهدوزان
معرفی نویسنده : علی کلاهدوزان

سلام بر دوستان ،
شاید رایج است به عنوان پروفایل کاربر ، چند خطی راجع به خودم بنویسم ، ولی وضعیت کاری و سوابق من با یک جستجوی ساده در گوگل مشخص خواهد شد ، لذا سرتان را با مطالب بی مورد به درد نیاورم بهتر است . اگر نکته خاصی لازم بود بدانید در قسمت "ایلیا سافت در یک نگاه" به احتمال زیاد یافت خواهد شد . جزئیات بیشتر را سوال کنید ، آدرس ایمیل Ali@Kolahdoozan.com همیشه جوابگوی شماست .امیدوارم از مطالب سایت استفاده کرده باشید . شاد و پیروز باشید .

امتیاز به مطلب
           
برچسب ها
ایجکس ام وی سی mvc ajax helper method 
نظرات کاربران
ارسال نظر