• آیا تنوع جنسیتی در سیستم مدیریتی ، کیفیت و بازدهی را بالا خواهد برد ؟. چرا و چگونه ؟-  قسمت اول.
آیا تنوع جنسیتی در سیستم مدیریتی ، کیفیت و بازدهی را بالا خواهد برد ؟. چرا و چگونه ؟- قسمت اول.
1395/01/18 - 12:08:05 // مقالات عمومی // 0 نظر // 3339 بازدید

با بررسی آمار و رفرنسهای مختلف ، رابطه سازنده و مستقیمی بین تنوع جنسیتی و بازده کاری بالا مشاهده گردیده است .

با بررسی آمار و رفرنسهای مختلف ، رابطه سازنده و مستقیمی بین تنوع جنسیتی و بازده کاری بالا مشاهده گردیده است .

اینطور که منابع و رفرنسها نشان میدهد ، خانمها دارای قدرت تجزیه و تحلیل و ایجاد هماهنگی بهتری با منافع و ارزشهای شرکتها نسبت به آقایان داشته اند . وجود یک خانم کارکشته و با تجربه در یک سازمان یا شرکت سبب بالا رفتن سطح کیفیت مدیریتی و حفظ هماهنگی نیروها خواهد بود . در این دوره زمانه ، موفقیت به داشتن یک نیروی مراعات کننده همه اصول کاری و فکری باز بستگی دارد و به نظر من خانمها در این زمینه موفق تر هستند . آمار و ارقام و بررسیها نشان میدهد خانم بیشتر مایل به اجتماعی بودن و کارهای جمعی میباشند و اصولن کارهای تیمی به داشتن روحیه اجتماعی بستگی دارد . اگر هوش حسی را یک عامل مهم تلقی کنیم ، خانمها در این فاکتور نسبت به آقایان برنده میباشند ، البته باید به این نکته اشاره کرد که آقایان میتوانند این آیتم را یاد بگیرند ، ولی خوب خانمها اکثرن این فاکتور را در وجود خود دارند.

اجازه بدید جدی تر بررسی کنیم . خانمها باید دو برابر آقایان حرفه ای و درخشان باشند تا در شغل مدیریتی سطح بالا قرار گیرند . با مشاهده با جایگاههای بالایی که خیلی از خانمها قرار دارند ، به این نتیجه میرسیم که خانمها ظاهرن در خیلی از موارد اینقدر خوب بوده اند که در چنین جایگاههایی قرار گرفته اند .

یک محقق آمریکایی این نظریه را به شکلی دیگر باز نموده و آنرا توسعه داده است . این محقق معتقد است تنوع جنسیتی زیاد ربطی به بازدهی کاری ندارد ، ولی معتقد است نگاههای متفاوت و تنوع شکل دسته بندی عوامل محیطی در جهان ، میتواند وضعیت و کیفیت کاری را بهبود بخشد و این یعنی همان وجود دیدگاههای مختلف در یک سیستم کاری و بالطبع وجود تنوع جنسیتی . این نظریه در اصل میگوید اگر تنوع واقعی در نظرات مد نظر شماست ، باید دور و بر شما افراد با نظرات و تجربیات و تجربیات و گرایشات مختلف وجود داشته باشند.افرادی که مثل شما فکر نمیکنند . شما اصولن میتوانید نصف اعضای تیم را از خانمها قرار دهید و اگر جمعیت تیم مدیریتی شما در حال حاضر خانمها میباشند ، بر اساس تفکرات و نظریات آنها میتوانید بگویید تنوع جنسیتی برقرار شده است .

علی کلاهدوزان
معرفی نویسنده : علی کلاهدوزان

سلام بر دوستان ،
شاید رایج است به عنوان پروفایل کاربر ، چند خطی راجع به خودم بنویسم ، ولی وضعیت کاری و سوابق من با یک جستجوی ساده در گوگل مشخص خواهد شد ، لذا سرتان را با مطالب بی مورد به درد نیاورم بهتر است . اگر نکته خاصی لازم بود بدانید در قسمت "ایلیا سافت در یک نگاه" به احتمال زیاد یافت خواهد شد . جزئیات بیشتر را سوال کنید ، آدرس ایمیل Ali@Kolahdoozan.com همیشه جوابگوی شماست .امیدوارم از مطالب سایت استفاده کرده باشید . شاد و پیروز باشید .

امتیاز به مطلب
           
نظرات کاربران
ارسال نظر