• Responsive Design چیست؟
Responsive Design چیست؟
1395/01/07 - 22:03:52 // Responsive Web Design // 0 نظر // 3026 بازدید

امروزه استفاده از دستگاه های مختلف برای بازدید از وب سایت ها به یک امر معمولی تبدیل شده است. اما مسلما طراحی وب سایت ها ممکن است طوری باشند که نتوان آن ها را به راحتی با استفاده از این دستگاه های موبایل دید.

Responsive Design چیست؟

امروزه استفاده از دستگاه های مختلف برای بازدید از وب سایت ها به یک امر معمولی تبدیل شده است. اما مسلما طراحی وب سایت ها ممکن است طوری باشند که نتوان آن ها را به راحتی با استفاده از این دستگاه های موبایل دید. در این مطلب راهکارهایی برای مواجه با این مشکل ارائه شده است که یکی از آن ها Responsive Design است.

 

در گذشته برای ارائه خدمات همزمان به بازدید کنندگان وب سایت که از دستگاه های موبایل و کامپیوترها برای بازدید از وب سایت استفاده می کردند یک نسخه موبایل طراحی و به کاربران معرفی می شد اما امروزه از طراحی به شیوه پاسخ دهنده و یا همان Responsive Design استفاده می شود.

Responsive Design همان طور که از نامش پیداست به معنی طراحی پاسخ دهنده یا پاسخگو است که با هر مرورگر و هر اندازه صفحه نمایشی قابل استفاده می باشد.

در صورتی که تمایل دارید با این مفهوم بیشتر آشنا شوید کافی است به این وب سایت مراجعه کنید و یک وب سایت و یا وبلاگ را که دارای طراحی پاسخ دهنده است را مشاهده کنید. به عنوان مثال می توانید آدرس blog.hubspot.com را در کادر مربوطه وارد کنید و صفحه را در اندازه های مختلف مشاهده کنید.

 

بنابراین در صورتی که طراح صفحات وب هستید بهتر است تا دیر نشده روش این نوع از طراحی را نیز یاد بگیرید و یا در صورتی که دارای وب سایت هستید به فکر تغییر نوع طراحی بیفتید.
علی کلاهدوزان
معرفی نویسنده : علی کلاهدوزان

سلام بر دوستان ،
شاید رایج است به عنوان پروفایل کاربر ، چند خطی راجع به خودم بنویسم ، ولی وضعیت کاری و سوابق من با یک جستجوی ساده در گوگل مشخص خواهد شد ، لذا سرتان را با مطالب بی مورد به درد نیاورم بهتر است . اگر نکته خاصی لازم بود بدانید در قسمت "ایلیا سافت در یک نگاه" به احتمال زیاد یافت خواهد شد . جزئیات بیشتر را سوال کنید ، آدرس ایمیل Ali@Kolahdoozan.com همیشه جوابگوی شماست .امیدوارم از مطالب سایت استفاده کرده باشید . شاد و پیروز باشید .

امتیاز به مطلب
           
نظرات کاربران
ارسال نظر