• 10 توصیه برای کسانی که به جلسات استخدامی دعوت میشوند.
10 توصیه برای کسانی که به جلسات استخدامی دعوت میشوند.
1395/01/07 - 21:30:15 // مقالات عمومی // 0 نظر // 2557 بازدید

اگر باید وسیله نقلیه خود را تست کنید ، زودتر یک ماشین کرایه کنید یا حتی اگرلازم است 1 ساعت زودتر برسید و در کافی شاپ یا یک پارک نزدیک محل محاصبه 1 ساعت معطل شوید هم ، ارزشش را دارد تا اینکه دیر برسید .

10 توصیه برای کسانی که به جلسات استخدامی دعوت میشوند.

1- دیر به جلسه برسید ، کارتان تمام است

اگر باید وسیله نقلیه خود را تست کنید ، زودتر یک ماشین کرایه کنید یا حتی اگرلازم است 1 ساعت زودتر برسید و در کافی شاپ یا یک پارک نزدیک محل محاصبه 1 ساعت معطل شوید هم ، ارزشش را دارد تا اینکه دیر برسید .

2- مشخصات مصاحبه کننده و دیگر اطلاعات لازمه را همراه داشته باشید

فرض کنید که محل مصاحبه رسیده اید ولی نمی دانید قرار است با چه کسی صحبت کنید . اصلن چه کسی شما را به مصاحبه دعوت کرده است ؟. شماره تلفن ، اسم ، دپارتمان و دیگر اطلاعات لازم را با خود داشته باشید . بدون داشتن این اطلاعات ، مخصوصا در شرکتهای بزرگ ، عملن گم خواهید شد و ممکن است بدون آنکه مقصر باشید شامل بند 1 شوید !.

3- آماده به جلسه وارید شوید

2 کپی تر و تمیز از رزومه و مدارک لازمه با خود داشته باشید. یک مداد برای نت برداری و یادداشت سوالات شخص مصاحبه کننده و یک برگ کاغذ برای چرک نویس با خود داشته باشید .

4- وضعیت لباس خود را با شرکت هماهنگ کنید

لباس شما مهم است . اگر به یک شرکت خیلی مبادی آداب بروید ولی یک تی شرت ساده به تن داشته باشید، اصلن خودتان خجالت زده خواهید شد . وضعیت برعکس هم وجود دارد . وارد یک Startup ساده و نوین می شوید که همه با شلوارک و لباسهای ساده میگردند ، ولی شما با کت و شلوارو کروات حضور به هم رسانیده اید . این هم سبب ایجاد یک نوع احساس ناخوشایند خواهد شد . راه حل چیست ؟. قبل از جلسه از شخص در رابطه با خود سوال کنید و از همه چیز مطمئن شوید .

5- شما هم سوال کنید و تایید کننده محض نباشید

قرار نیست شما همه چیز را تایید کنید . اصلن قرار نیست با همه چیز موافق باشید . شما هم باید از یکسری مسائل مطمئن شوید . فرض کنید در این شغل خاص باید سفر زیاد بروید ، ولی وضعیت شما برای سفر رفتن مناسب نیست ، اگر فقط همه چیز را تایید کنید ، بعدن گرفتار خواهید شد . یک سری سوال که جواب آنها برایتان مهم است آماده کنید و در زمان مناسب بپرسید.

6- مصاحبه کننده را حین صحبت کردن ، قطع نکنید و توی حرف دیگران نپرید .

ممکن است به خاطر مسئله ای سر ذوق آمده باشید یا با مسئله ای موافق یا مخالف باشید . ایرادی ندارد ، فقط صبر کنید تا حرف دیگران تمام شود و بعدن صحبت کنید . حرف دیگران را قطع نکنید .

7- فراموش کردن نام مصاحبه کننده یا نام شرکت و ... ، جالب به نظر نمی آید .

اگر مثلا قرار است برای مدیریت فروش یک شرکت استخدام شوید ، ولی حین مصاحبه اشاره کنید که برای مدیریت انبار یک شرکت مراجعه کرده اید ، وجهه خود را خراب کرده اید . فرض کنید مرطبا نام مصاحبه کننده را فراموش کنید ، آیا این رفتار تاثیر جالبی خواهد داشت ؟. یکسری مطالب را یاد داشت شده با خود ببرید و جلوی وقوع چنین اتفاقی را بگیرید.

8- وارد مباحث غیر مرتبط نشوید

خاطره تعریف نکنید . مسائل غیر مرتبط را وارد بحث نکنید . مستقیم مطالبی را عنوان کنید که به سوالی که از شما پرسیده شده مرتبط باشد. این خوب است که مباحث را اندکی بسط دهید ، ولی باید توانایی جمع کردن آنرا به سرعت و به شکلی که خسته کننده و بی ربط نشوید را داشته باشید .

9- زمان کافی داشته باشید

سعی کنید قرار خاص یا مهمی بعد از جلسه کاری نداشته باشید یا زمان آن زیاد چسبیده به زمان این جلسه کاری نباشد. ممکن است جلسه طول بکشد . داشتن چندین تماس یا اضطراب رسیدن به یک قرار دیگر شما را دگرگون خواهد کرد . با زمان کافی وارد جلسه شوید تا نتیجه بهتری بگیرید.

10- مودبانه از فرد روبرو در جلسه تشکر و خداحافظی نکردن می تواند مخرب باشد .

بر سر این مورد همیشه بحث بوده و هست . گروهی معتقد هستند مصاحبه کننده وظیفه خود را انجام داده و این طور تعارفات زیاد لازم نمی باشد ، ولی به این نکته توجه کنید که این شکل برخورد مودبانه در بعضی از سیستمهای کاری یک گونه پروتوکول محسوب شده و رعایت نکردن آن شاید شما را در وضعیت پایینتری نسبت به بقیه قرار دهد . شایان ذکر است ،از پرسیدن سوالاتی در مورد نتیجه مصاحبه یا اینکه تا کی به شما جواب داده خواهد و ... هم به شدت پرهیز کنید و اجازه دهید روال عادی کار شرکت مطبوع طی شود .

علی کلاهدوزان
معرفی نویسنده : علی کلاهدوزان

سلام بر دوستان ،
شاید رایج است به عنوان پروفایل کاربر ، چند خطی راجع به خودم بنویسم ، ولی وضعیت کاری و سوابق من با یک جستجوی ساده در گوگل مشخص خواهد شد ، لذا سرتان را با مطالب بی مورد به درد نیاورم بهتر است . اگر نکته خاصی لازم بود بدانید در قسمت "ایلیا سافت در یک نگاه" به احتمال زیاد یافت خواهد شد . جزئیات بیشتر را سوال کنید ، آدرس ایمیل Ali@Kolahdoozan.com همیشه جوابگوی شماست .امیدوارم از مطالب سایت استفاده کرده باشید . شاد و پیروز باشید .

امتیاز به مطلب
           
برچسب ها
نظرات کاربران
ارسال نظر