• آیا تکنولوژیهای مایکروسافت برای راه اندازی یک Startup مناسب هستند یا نه ؟
آیا تکنولوژیهای مایکروسافت برای راه اندازی یک Startup مناسب هستند یا نه ؟
1395/04/25 - 13:38:53 // مقالات عمومی // 2 نظر // 6517 بازدید

سوالی که بسیار مطرح میشود این است که آیا .NET برای استارتپها انتخاب مناسبی است یا خیر ؟. جواب یک بله بزرگ است. یک پلتفرم بزرگ که هر حال حاضر در Startup های زیادی استفاده میگردد. حال یک مساله بزرگ مطرح میگردد.

بسمه تعالی

آیا تکنولوژیهای مایکروسافت برای راه اندازی یک Startup مناسب هستند یا نه ؟

سوالی که بسیار مطرح میشود این است که آیا .NET برای استارتپها انتخاب مناسبی است یا خیر ؟. جواب یک بله بزرگ است. یک پلتفرم بزرگ که هر حال حاضر در Startup های زیادی استفاده میگردد. حال یک مساله بزرگ مطرح میگردد. درون کتابخانه بزرگ دات نت ASP.NET WebForm و ASP.NET MVC وجود دارند و باید حواستان جمع باشد که استفاده از WebForm در یک مجموعه استارتاپی برابر است با خودکشی.

حال اجازه دهید به بررسی این تکنولوژیها بپردازیم.

تکنولوژی ASP.NET MVC با پیروی از Ruby یک مجموعه قابل قبول برای برنامه نویسان وب فراهم کرده است. کیفیت بالا اگر می خواهید ، باید MVC را انتخاب کنید و کیفیت در یک Startup برابر است با تضمین موفقیت.

خوب ASP.NET WebForm را باید یک مجموعه پیچیده، چاق ، مختص به خود و نا مرتبط با خیلی از تکنولوژیهای موازی با آن معرفی کرد. بر خلاف پلتفرمهای دیگر ، دخالت یک مجموعه مانند UpdatePanel کار را رسمن خراب میکند. این تکنولوژی بیشتر به درد پروژه های بزن در برو و سریع میخورد که در عمر کاری هر کس فقط باید تهیه و تمام شود.

دیگر تکنولوژی که برای Startup ها مخصوصا در ابتدای کار پیشنهاد نمیشود، Windows Azure میباشد . این بستر مشابه هاستینگ پیچیده و دارای دردسرهای خاصی میباشد. بهتر است سیستم کاری شما شکل بگیرد و بعدا به سراغ آن بروید.

خوب پس تا به اینجا MVC را برای شروع یک Startup پیشنهاد کرده ایم. حتی میتوان StackOverFlow را به عنوان یک پروژه که به MVC مهاجرت کرد و با یک Single Server توانست موفق عمل کند را به عنوان شاهد مثال آورد.

اگر بتوانید Startupبودن خود را ثابت کنید ، ماکروسافت شما را در BizSpark خواهد پذیرفت و سپس لایسنس همه چیز را برای سه سال به شما مجانی خواهد داد.

سوال دیگری که مطرح است این است که چرا بعضی از Startup ها عقیده دارند که نباید از تکنولوژیهای ماکروسافت استفاده کنند و مثلن Ruby باید انتخاب شود؟.

پاسخ بیشتر به مباحث Open Source و Multi PlatForm بودن بر میگردد که باید گفت با تصمیمات جدید ماکروسافت ، این مشکل را باید حل شده تصور نمود. مساله بعدی آن است که Startup ها خود را هنوز مجموعه های کوچک میدانند و ماکروسافت را اندکی بزرگ فرض میکنند، ولی باید گفت ، به زودی استارتاپها بهFull Side Business تبدیل شده یا میشود گفت شده اند و دیگر جایی برای نگرانی و احساس کوچک و بزرگ بودن وجود ندارد.

در پایان باید گفت ،اگر با نقشه مناسب و فکر باز به سراغ تکنولوژیهای مورد اشاره ماکروسافت روید ، به نتایج جالبی در قالب یک Startup خواهید رسید.

علی کلاهدوزان
معرفی نویسنده : علی کلاهدوزان

سلام بر دوستان ،
شاید رایج است به عنوان پروفایل کاربر ، چند خطی راجع به خودم بنویسم ، ولی وضعیت کاری و سوابق من با یک جستجوی ساده در گوگل مشخص خواهد شد ، لذا سرتان را با مطالب بی مورد به درد نیاورم بهتر است . اگر نکته خاصی لازم بود بدانید در قسمت "ایلیا سافت در یک نگاه" به احتمال زیاد یافت خواهد شد . جزئیات بیشتر را سوال کنید ، آدرس ایمیل Ali@Kolahdoozan.com همیشه جوابگوی شماست .امیدوارم از مطالب سایت استفاده کرده باشید . شاد و پیروز باشید .

امتیاز به مطلب
           
نظرات کاربران
  • مهدی
    1395/12/17 - 06:09:02

    0
    0
    مهندس شما می تونید پیشنهاد بدین در مکالمات روزمره با یک دوست ولی به عنوان یک مقاله نویس باید استدلال بیارین به نظر شما این خیلی آبگوشتی نیست که سریع به این نتیجه رسیدین که MVC خوبه FORMS خودکشیه ؟
     
    --
    چرا خیلی آبگوشتیه . 
  • حمید
    1396/02/26 - 23:38:45

    0
    0
    سلام اگه میشه مقالات عمومی تون رو در کنال تلگرامی تون هم قرار بدید
ارسال نظر