• 20 دلیل برای انتخاب AngularJS در جدیدترین پروژه نرم افزاری پیش روی هر طراح و توسعه دهنده سیستم
20 دلیل برای انتخاب AngularJS در جدیدترین پروژه نرم افزاری پیش روی هر طراح و توسعه دهنده سیستم
1395/04/15 - 09:26:04 // Angular JS // 2 نظر // 5718 بازدید

دغدغه امروز سیستمهای تحت وب بیشتر SPA ها هستند که با ظهور پلتفرمهایی مانند AngularJS معنی پیدا کرده اند. تا همین جا 9000 وب سایت بزرگ جهان به استفاده از AngularJS برای توسعه نسخ جدید خود روی آورده اند. هنگامی که دلیل این تغییر را از این شرکتها سوال کنید ، با پاسخهایی مانند سرعت اجرا ، تست پذیری بیشتر ، Performance بهتر و اعتماد به تولید کنندگان این بستر کاری روبرو خواهید شد .

بسمه تعالی

20 دلیل برای انتخاب AngularJS در جدیدترین پروژه نرم افزاری پیش روی هر طراح و توسعه دهنده سیستم

دغدغه امروز سیستمهای تحت وب بیشتر SPA ها هستند که با ظهور پلتفرمهایی مانند AngularJS معنی پیدا کرده اند. تا همین جا 9000 وب سایت بزرگ جهان به استفاده از AngularJS برای توسعه نسخ جدید خود روی آورده اند. هنگامی که دلیل این تغییر را از این شرکتها سوال کنید ، با پاسخهایی مانند سرعت اجرا ، تست پذیری بیشتر ، Performance بهتر و اعتماد به تولید کنندگان این بستر کاری روبرو خواهید شد .

در این مقاله قصد داریم خیلی سریع و اجمالی به دلایل فنی و منطقی استفاده از این بستر توسعه وب بپردازیم.

1- تیم آموزش و Community قوی

نیاز به توضیح نیست که Google این محصول را مبتنی بر یک تیم پیگیر و باهوش و بسیار علاقه مند به ادامه تولید و به بازار معرفی کرده است. تا همینجا اینقدر منابع و کتاب و .... به بازار عرضه شده که حتی حتی میتوانید لهجه آموزش دهنده را نیز انتخاب کنید ، چرا که گوگل از بین Trainer های مختلف در هر کشور هم یک یا چند نفر را جذب کرده و با آموزش مفاهیم و ریزه کاریها به آنها سبب شده این Platform به سرعت به دیگران نیز آموزش داده شده و همواره نیز همه را در جریان تغییرات و Update ها قرار میدهد.

2- همه چیز مبتنی بر Code است

بله در AngularJS لازم نیست مثلا چیزی را از یک IDE بردارید و با Drag کردن به پروژه اضافه کنید. این محیط به هیچ IDE و ... وابسته نیست و کلن میشود گفت یک declarative paradigm سبب شده یک Pattern بسیار مشخص برای این بستر ایجاد شود.

3- پشتیبانی قوی

در آیتم 1 در مورد تیم آموزشی قدرتمند این محیط صحبت شد ، ولی در اینجا باید گفت که یک تیم قدرتمند تولید محصول نیز یک برتری محصول میشود. اکثرJavascript Framework ها توسط تیمهای ناشناخته و کوچک تولید شده و شاید نتوان آینده را برای آنها به آسانی پیش بینی کرد ، ولی گوگل به همراه یک تیم بزرگ فنی بی وقفه پشت این محصول ایستاده و آنرا با ضمانت کرده است.

4-پشتیبانی کامل MVC

اکثر برنامه نویسان پس از تلاش و مطالعه فراوان مفهوم MVC را به خوبی درک کرده و توانسته اند از مزایای این Design Pattern استفاده کنند . حال فرض کنید قرار بود AngularJS باز این روند را شکسته و آنها را مجبور به یادگیری یک Pattern جدید نماید. با وجود آنگولار هم برنامه نویس میتواند پروژه را به MVC Components تقسیم و توسعه سیستم را ادامه دهد.

5- مبتنی بر Directive بودن

ایجاد هماهنگی با HTML و امکان ساخت و توسعه Directive ، یعنی یک ماهیت مشابه Tag های HTML یک مزیت عالی در AngularJS محسوب میشود. پس از مدتی کوتاه ، شما یک مجموعه Directive خواهید داشت که میتواند بخشهای بزرگی از پروژه های شما را بدون نیاز به دوباره کاری به نتیجه برساند.

6- انعطاف پذیری بیشتر

وجود Filter و سرویس و ... در یک سیستم مبتنی بر AngularJS ، سبب میشود توسعه و تعمیر سیستم به کمترین زمان و کمترین وابستگی به بخشهای دیگر نیاز داشته باشد و این یعنی انعطاف بیشتر.

7- یک محیط کاملن سازگار با Dependency Injection

8- صرفه جویی در زمان

9- امکان ایجاد یک SPA بسیار تمیز و قدرتمند

10-ماژولار بودن

11-عدم اجبار به استفاده از یک انتخاب خاص

به عنوان مثال ، جهت برقراری Routing شما مجبور به استفاده از UI routing نیستید ، هرچند پیشنهاد این محیط همین میباشد. انتخابهای زیادی برای هر قسمت سیستم وجود خواهد داشت.

12- انواع اشکال Data Binding

13- تست ساده هر ماژول یا Component

14-پشتیبانی از Parallel Development

15- پشتیبانی از Pojo در Model ها

زیاد تعجب نکنید . Pojo به معنای مفهوم خاصی نیست . Plain old Javascript Objects به صورت اختصاری میشود Pojo و به معنای پشتیبانی Model ها از ساده ترین شکل Javascript می باشد.

16- امکان لینک پذیری ساده بخشهای یک پروژه

17- حتی UI را نیز برای شما ساپورت کرده و در اصل UI Support است

18- تسهیل در پیاده سازیهای Parent Child

19- دلپذیر بودن خروجی این تکنولوژیهای برای استفاده کننده

20- پشتیبانی موبایل در Hybrid ها و آینده روشن این محصول

به طور خلاصه باید گفت ، اگر قصد تولید محصول تحت وب یا موبایل با کیفیت بالا و ریسک پایین دارید ، AngularJS یک ضمانت خوب برای موفقیت شماست. اگر برای یک بار دردسرهای یادگیری این تکنولوژی را بر خود هموار کنید، مشکل برای همیشه برطرف خواهد شد و شما در رقابت با دیگران همیشه اول خواهید بود.

علی کلاهدوزان
معرفی نویسنده : علی کلاهدوزان

سلام بر دوستان ،
شاید رایج است به عنوان پروفایل کاربر ، چند خطی راجع به خودم بنویسم ، ولی وضعیت کاری و سوابق من با یک جستجوی ساده در گوگل مشخص خواهد شد ، لذا سرتان را با مطالب بی مورد به درد نیاورم بهتر است . اگر نکته خاصی لازم بود بدانید در قسمت "ایلیا سافت در یک نگاه" به احتمال زیاد یافت خواهد شد . جزئیات بیشتر را سوال کنید ، آدرس ایمیل Ali@Kolahdoozan.com همیشه جوابگوی شماست .امیدوارم از مطالب سایت استفاده کرده باشید . شاد و پیروز باشید .

امتیاز به مطلب
           
نظرات کاربران
  • امیر
    1395/06/18 - 13:46:27

    1
    0
    سلام
    متشکر از مقاله شما.
    بنظر شما برای شروع بهتر است مستقیم از انگولار 2 شروع کنیم که یا از ورژن اول. چون اینطور که میگن تفاوت های ورژن 2 بسیار زیاد هست.

    به نظر بندهReact، فعلا
  • هیلما
    1397/03/16 - 15:34:13

    0
    0
    سلام و تشکر از این مطلب مفید. من تازه قصد دارم AngularJS رو یاد بگیرم. وقتی داشتم یه گشتی توی اینترنت می زدم با Node.JS برخوردم. می خوام بدونم آیا Node.JS نسبت به AngularJS بهتره؟ آیا من بجای یادگیری انگیولار بهتر نیست برای یادگیری Node.JS زمان بگذارم؟؟؟ اصلا تفاوت این دو با هم در چیه؟؟؟ آیا تعریفی که در زیر آوردم (منبعش ذکر شده) بیان کننده برتری Node.JS نسبت به انگیولار نیست؟؟؟ ممنون میشم اگه جواب بدید. AngularJS AngularJS فریم ورک MVC برای جاوا اسکریپت میباشد که توسط گوگل ساخته شد و روش هایی را مهیا میکند تا به سادگی و به سرعت بتوان وب سایت های Single-Page را طراحی کرد. Node.js تا قبل از Node.js برنامه نویسان مجبور بودند دو زبان برنامه نویسی را یاد بگیرند یکی برای سمت سرور (backend) مانند asp یا php و دیگری سمت کلاینت یا (frontend) مانند جاوااسکریپت. اما بوسیله Node.js برنامه نویسان میتوانند از javascript به همان خوبی که سمت کلاینت استفاده میکردند سمت سرور هم استفاده کنند. در واقع با یادگیری یک زبان برنامه نویسی میتوان هم سمت کلاینت و هم سمت سرور برنامه نویسی کرد. برگرفته از وبلاگ شخصی احسان احسانی اطهر
ارسال نظر