• آموزش یک پروژه ASP.NET MVC 5 از ابتدا تا انتها – سیستم ویدئو کلوپ – بخش سیزدهم
آموزش یک پروژه ASP.NET MVC 5 از ابتدا تا انتها – سیستم ویدئو کلوپ – بخش سیزدهم
1395/04/08 - 11:49:44 // MVC 5 & 6 // 0 نظر // 4618 بازدید

در بخشهای قبلی به معرفی اجمالی Partial View ها پرداخته ایم ، ولی به صورت عملی از آنها استفاده نکرده و جزییات را قید نکرده ایم . در این قسمت وقت آن است که زمان بیشتری بر روی مبحث PartialView گذاشته شود.

بسمه تعالی

آموزش یک پروژه ASP.NET MVC 5 از ابتدا تا انتها سیستم ویدئو کلوپ بخش سیزدهم

در بخشهای قبلی به معرفی اجمالی Partial View ها پرداخته ایم ، ولی به صورت عملی از آنها استفاده نکرده و جزییات را قید نکرده ایم . در این قسمت وقت آن است که زمان بیشتری بر روی مبحث PartialView گذاشته شود.

وارد پروژه میشویم و مراحل کار را پی میگیریم. به سراغ Layout در فولدر Views/Shared میرویم.

در اینجا یک Template ساده داریم همراه با @RenderBody و یک hr و footer . خوب همانطور که قبلن اشاره کردیم ، PartialView یک بسته کوچکتر شامل محتویات View می باشد که میتوانند سبب ایجاد Reuse گردد و در کنار آن میتوان View های کوچکتری ایجاد کرد یا یک View بزرگ و پیچیده را به چند View کوچکتر در قالب چندین PartialView تبدیل نمود. در این پروژه قصد داریم این Navigation Bar موجود در Layout را به یک PartialView منتقل و سپس آنرا در Layout صدا بزنم.

حال درون فولدر Shared یک PartialView به نام Navbar ایجاد میکنم. دقت کنید که استاندارد نامگذاری PartialView با پیشوند _ میباشد.

و مرحله بعد به شکل زیر خواهد بود.

خوب حالا یک PartialView خالی داریم.حالا به درون Layout بر میگردیم. کل قسمت Navbar را بر دارید و به _NavBar منتقل کنید . حالا اگر جایی لازم باشد NavBar تغییری کند ، لازم نیست درون Layout برویم و ماهیت NavBar برای خود یک فایل مجزا دارد . ضمنن میتوان آنرا در جاهای دیگر هم صدا زد یا حتی در پروژه های دیگر هم استفاده نمود. ضمن اینکه درون این فایل مجزا هیچ چیزی به جز ماهیت NavBar وجود ندارد.

حال باید این PartialView درون Layout صدا زده شود . برای اینکار به شکل زیر عمل کنید.

البته اگر الان پروژه را اجرا کنید ، از لحاظ ظاهری تغییری در ظاهر پروژه در زمان اجرا وجود ندارد. در پایان به شکل زیر هم دقت کنید.

در تصویر بالا نشان داده ایم که اگر PartialView هم نیاز به Model داشته باشد، میتوان اینگونه به آن یک Model پاس داد ، ولی در این پروژه و تا به اینجا این PartialView نیازی به Model نداشته و اینکار را فقط برای نمایش امکان پذیری آن به شما انجام داده ایم.

دانلود سورس پروژه

علی کلاهدوزان
معرفی نویسنده : علی کلاهدوزان

سلام بر دوستان ،
شاید رایج است به عنوان پروفایل کاربر ، چند خطی راجع به خودم بنویسم ، ولی وضعیت کاری و سوابق من با یک جستجوی ساده در گوگل مشخص خواهد شد ، لذا سرتان را با مطالب بی مورد به درد نیاورم بهتر است . اگر نکته خاصی لازم بود بدانید در قسمت "ایلیا سافت در یک نگاه" به احتمال زیاد یافت خواهد شد . جزئیات بیشتر را سوال کنید ، آدرس ایمیل Ali@Kolahdoozan.com همیشه جوابگوی شماست .امیدوارم از مطالب سایت استفاده کرده باشید . شاد و پیروز باشید .

امتیاز به مطلب
           
نظرات کاربران
ارسال نظر