• معرفی ابزارهای Client Side در Visual Studio 2015
معرفی ابزارهای Client Side در Visual Studio 2015
1395/03/17 - 23:26:45 // مقالات عمومی // 0 نظر // 4044 بازدید

خوب دیگر Visual Studio 2015 و Dot Net Core هم Release شده و نه تنها این بستر کد نویسی سبکتر شده است ، بلکه امکانات مدیریتی سمت کلاینت آن هم متحول شده است .

بسمه تعالی

معرفی ابزارهای Client Side در Visual Studio 2015

خوب دیگر Visual Studio 2015 و Dot Net Core هم Release شده و نه تنها این بستر کد نویسی سبکتر شده است ، بلکه امکانات مدیریتی سمت کلاینت آن هم متحول شده است .

اگر فقط به چند مورد از این ابزارها بخواهیم اشاره کنیم ، میتوانیم از

Grunt,

Gulp,

npm,

Bower,

Node,

SASS and LESS

نام ببریم . این ابزارها استانداردهای کار در سمت کلاینت میباشند.

حال باید دید اصلن چرا به این ابزارها نیاز داریم؟

پاسخ روشن است . از حدود 1 سال پیش با رایجتر شدن AngularJS یا دیگر بسترهای کلاینت ساید مثل React یا .... ، کلن برنامه نویسی به سمت کلاینت کشیده شده است . شاید وجود یک API یا سرویس یا چیزی مشابه آن هم برای ارسال و دریافت داده ها وجود داشته باشد، ولی اصل ماجرا این است که JavaScript Programming بسیار فراگیر شده است.

وقتی پای JavaScript به میان بیاید ، نیاز به Bundle یا Minify کردن و کلن مدیریت فایلها و .... بیشتر حس خواهد شد . باید بدانید که این ابزارها را میتوان بیرون از VS.NET هم بکار برد و هیچکدام وابسته به این IDE یا یک IDE بخصوص نمیباشند .

در پایان باید به این نکته بپردازیم که در صورت عدم توجه به زمینه های کلاینت ساید و JS Programming ، دیر یا زود از بازار وب جهانی حذف خواهید شد ، چرا که بر اساس مشاهدات دیگر JavaScript یک ابزار ایجاد Effect و ایجاد تغییرات در DOM صرف نبوده و باید برای استفاده جدی تر از آن فکری کرده و آماده شوید.

علی کلاهدوزان
معرفی نویسنده : علی کلاهدوزان

سلام بر دوستان ،
شاید رایج است به عنوان پروفایل کاربر ، چند خطی راجع به خودم بنویسم ، ولی وضعیت کاری و سوابق من با یک جستجوی ساده در گوگل مشخص خواهد شد ، لذا سرتان را با مطالب بی مورد به درد نیاورم بهتر است . اگر نکته خاصی لازم بود بدانید در قسمت "ایلیا سافت در یک نگاه" به احتمال زیاد یافت خواهد شد . جزئیات بیشتر را سوال کنید ، آدرس ایمیل Ali@Kolahdoozan.com همیشه جوابگوی شماست .امیدوارم از مطالب سایت استفاده کرده باشید . شاد و پیروز باشید .

امتیاز به مطلب
           
نظرات کاربران
ارسال نظر