• آموزش یک پروژه ASP.NET MVC 5 از ابتدا تا انتها – سیستم ویدئو کلوپ – بخش اول
آموزش یک پروژه ASP.NET MVC 5 از ابتدا تا انتها – سیستم ویدئو کلوپ – بخش اول
1395/03/17 - 10:07:58 // MVC 5 & 6 // 0 نظر // 7685 بازدید

در یک سلسله مقالات طولانی و ادامه دار قصد دارم یک پروژه ASP.NET MVC را از ابتدا آغاز و قدم به قدم به بررسی همه چیز ، حتی ریز ترین نکات پرداخته و مخاطب را به شکل واقعی در نوشتن یک پروژه توانمند سازم.

بسمه تعالی

آموزش یک پروژه ASP.NET MVC 5 از ابتدا تا انتها سیستم ویدئو کلوپ بخش اول

در یک سلسله مقالات طولانی و ادامه دار قصد دارم یک پروژه ASP.NET MVC را از ابتدا آغاز و قدم به قدم به بررسی همه چیز ، حتی ریز ترین نکات پرداخته و مخاطب را به شکل واقعی در نوشتن یک پروژه توانمند سازم.

منطق این پروژه یک سیستم ویدئو کلوپ ساده ،ولی با رعایت قواعد و استانداردهای زیبایی و Effect های لازمه Client Side و Ajax خواهد بود.

در این سلسله مقالات شما مباحثی مانند ،

- ساختار یک پروژه ASP.NET MVC

- مفهوم و روشهای کار با Controller ها

- Razor و View ها

- PartialView ها

- Routing و انواع آن

- انتقال داده بین View و Controller

- ViewModel ها

- انواع و کاربرد خروجیهای Action Result ها

- پارامترهای Action ها

- بررسی منطق Model

- ایجاد DataBase

- Entity FrameWork

- Eager Loading

- مفهوم Form و اجزای آن

- Model Binding

- انواع Data Annotation

- انواع Validation

- ایجاد Custom Validation

- Client Side Validation

- آشنایی با مفهوم Anti-forgery Tokens

- WebApi و پیاده سازی آن

- مفهوم Camel Notation

- JQuery و کاربردهای آن در یک پروژه MVC

- ایجاد فرمهای ثبت ، Edit و Delete و ....

- آشنایی با مفهوم Single Page Application یا همان SPA

- آشنایی با Authentication and Authorization

- کار با Glimpse

- مفاهیم Cache و DataCache

- روشهای Update کردن DOM

و مطالب بسیار زیاد دیگری را خواهید آموخت ، ولی نکته جالب اینجاست که همه اینها در قالب یک پروژه و به صورت عمل و با اشاره با کاربرد آنها آموزش داده خواهد شد .

نکته بعدی این است که در پایان شما یک Source Code خواهید داشت که واقعن کار میکند . در پایان هر بخش ، سورس در اختیار شما قرار دارد و وجود این سورس که 100 درصد مشابه محتوای آموزش داده شده است ، سندی خواهد بود بر صحت آنچه گفته خواهد شد .

90 درصد از آموزشهای موجود در بازار ، منظورم آموزش هر چیزی است نه فقط این مبحث خاص ، وضعیتی به شکل زیر دارند .

در پایان مشخص نمی شود که چه شد یکدفعه نتیجه اینقدر قوی و کامل است ، ولی آموزش گیرنده هنوز بین زمین و آسمان معلق است و متوجه نمیشود چگونه این نتیجه به این سرعت بوجود آمده است .

اگر مقالات قبلی وب سایت ما را نیز دنبال کنید ، 60 درصد همین مطالب یا شاید بیشتر درون آن وجود دارد ، ولی هدف من نشان دادن این مطلب به شماست که حالا با همانها چگونه میتوان واقعن میتوان یک پروژه واقعی نوشت .

من شما قول میدهم اگر مباحث این Course را به درستی یاد بگیرید ، داخل یا خارج از ایران و کلن هر کجا میتوانید یک شغل مناسب در حوزه ASP.NET MVC پیدا کنید ، البته میلیاردر نخواهید شد ، کما اینکه خودم هم نشده ام و از مازراتی خبری نیست و نخواهد بود .

در بخش بعدی به بررسی ASP.NET MVC Architecture خواهیم پرداخت تا ابهامات برای کسانی که قصد یادگیری خود تکنولوژی را از صفر دارند هم رفع شود.

علی کلاهدوزان
معرفی نویسنده : علی کلاهدوزان

سلام بر دوستان ،
شاید رایج است به عنوان پروفایل کاربر ، چند خطی راجع به خودم بنویسم ، ولی وضعیت کاری و سوابق من با یک جستجوی ساده در گوگل مشخص خواهد شد ، لذا سرتان را با مطالب بی مورد به درد نیاورم بهتر است . اگر نکته خاصی لازم بود بدانید در قسمت "ایلیا سافت در یک نگاه" به احتمال زیاد یافت خواهد شد . جزئیات بیشتر را سوال کنید ، آدرس ایمیل Ali@Kolahdoozan.com همیشه جوابگوی شماست .امیدوارم از مطالب سایت استفاده کرده باشید . شاد و پیروز باشید .

امتیاز به مطلب
           
نظرات کاربران
ارسال نظر