• ASP.NET Core 1 – قسمت 25
ASP.NET Core 1 – قسمت 25
1395/02/05 - 15:37:53 // MVC 5 & 6 // 0 نظر // 4048 بازدید

برای ارتباط با Sql Server از طریق Dbcontext ، باید از طریق Connection String عمل نمود . این آیتم سبب آدرس دهی به محتوای سطح دات نت شده و ما را به سرور متصل و اجازه انجام اعمال مختلف را به ما خواهد داد.

بسمه تعالی

ASP.NET Core 1 قسمت 25

برای ارتباط با Sql Server از طریق Dbcontext ، باید از طریق Connection String عمل نمود . این آیتم سبب آدرس دهی به محتوای سطح دات نت شده و ما را به سرور متصل و اجازه انجام اعمال مختلف را به ما خواهد داد.

به سراغ فایل Startup خواهیم رفت و مراحل کار را پی میگیریم چرا که برای کار با Entity FrameWork باید سرویس جدید را Register نماییم. دو آیتم جدید باید Register شده و بعد DbContext به Serviceمعرفی شوند. روال کار مانند زیر خواهد بود.

 
 

در تصویر مشخص است که 3 آیتم که اولی EF Core دومی هسته Sql Server و آخری DbContext و ارتباط آن با Connection String است پشت سر هم به سرویس ADD شده است . الان شاید این سوال پیش بیاید که Connection String کجاست و از کجا می آید . به درون فایل Appsetting.json رفته و در آنجا تغییرات زیر را اعمال کنید .

 
 
خوب مشابه پیغامی که قبلن از درون این فایل میخواندیم ، Connection String را هم خوانده ایم . به این بخش از کد که در بالا هم هست دقت کنید .
 
 
  1. .AddDbContext<RestaurantManagementDbContext>(options => options.UseSqlServer(Configuration["database:connection"]));  
 
 
از طریق Configuration توانسته ایم مقدار Connection String را خوانده و آنرا درون پروژه بیاوریم .

یک تغییر دیگر هم نیاز داریم ، چرا که دیگر آن List را کنار گذاشته و قرار است از دیتابیس استفاده کنیم .

 
 
 

به جای مقدار قبلی از کلاس جدید استفاده میکنیم و این سبب خواهد شد در قسمت بعدی بتوان با چند Command ساده دیتابیس را روی سرور ساخته و سپس بتوان عملیات واقعی روی دیتابیس داشت .

 
علی کلاهدوزان
معرفی نویسنده : علی کلاهدوزان

سلام بر دوستان ،
شاید رایج است به عنوان پروفایل کاربر ، چند خطی راجع به خودم بنویسم ، ولی وضعیت کاری و سوابق من با یک جستجوی ساده در گوگل مشخص خواهد شد ، لذا سرتان را با مطالب بی مورد به درد نیاورم بهتر است . اگر نکته خاصی لازم بود بدانید در قسمت "ایلیا سافت در یک نگاه" به احتمال زیاد یافت خواهد شد . جزئیات بیشتر را سوال کنید ، آدرس ایمیل Ali@Kolahdoozan.com همیشه جوابگوی شماست .امیدوارم از مطالب سایت استفاده کرده باشید . شاد و پیروز باشید .

امتیاز به مطلب
           
نظرات کاربران
ارسال نظر